Leveranspolicy

Leveranspolicy för BellaVitella

Leveransinformation

När du har lagt en beställning tar det vanligtvis 1-4 arbetsdagar för oss att bearbeta och producera din order innan den skickas ut. Vår leveranstid ligger på 2-12 arbetsdagar beroende på vara, destination och fraktmetod. Observera att omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, helgdagar och väderförhållanden, kan orsaka förseningar i leveransen. Vi kan därför inte garantera exakt leveranstid; detta är fraktbolagets ansvar, men vi gör vårt bästa för att ge dig rätt förväntan innan du gör din beställning. Dessutom hjälper vi dig mer än gärna ifall du har frågor kring en pågående leverans.
Alla ordrar skickas med spårbarhet och du får ett kollinummer med din leveransbekräftelse

Vad kostar frakten?

Vi vill gärna erbjuda fri frakt på alla beställningar, men på grund av kostnaderna för leveranser så behöver vi ha ett minsta ordervärde på 500 kr för att kunna erbjuda kostnadsfri frakt. Fraktkostnaden har ett enhetspris om 59 kr per beställning för ordar under 500 kr. 
Ibland kan vi ha kampanjer där du får frakten kostnadsfritt oavsett ordervärde.

Kan jag avbryta min beställning?

Ja, du kan avbryta din beställning utan några påföljder om du gör det senast kl 14 första vardagen efter att beställningen har skapats.
Skicka oss ett mejl med ämnesraden "AVBRYT" för att avbryta beställningen.
Notera att beställningar som görs före kl 14 på en vardag, kan bli skickade direkt efter kl 14 samma dag.  Om varan redan har skickats, kan vi tyvärr inte avbryta beställningen.

Jag har angett fel adress!

Om du har skrivit in fel adress, svara på din orderbekräftelsemejl och ge oss korrekt information. Meddela oss omgående via mejl. Vi kan korrigera adressen inom 24 timmar efter att beställningen har gjorts.

Min vara anlände skadad

Vi skickar varje vara med extra skydd. Trots detta kan det hända att cirka 1 av 800 produkter skadas under transporten. Om detta händer, vänligen kontakta oss med:

  • Ditt ordernummer.
  • En bild på den skadade produkten.

När vi har mottagit informationen, skickar vi gärna en ny vara kostnadsfritt.

Har du en fråga som inte har besvarats?

Om vi fortfarande inte har lyckats besvara din fråga, tveka inte att kontakta oss så gör vi vårt bästa för att svara inom 24 timmar.

Kundnöjdhet och tillfredsställelse

Vi på BellaVitella strävar efter att alla våra kunder ska vara nöjda. Vi är övertygade om att våra produkter, som är noggrant testade och stöds av forskning, kommer att uppfylla dina förväntningar. Om du upplever att produkterna inte lever upp till dina förväntningar, se till att de har använts enligt våra detaljerade instruktioner. Om de inte har det, rekommenderar vi att du börjar om och använder produkterna enligt våra riktlinjer för att se bästa möjliga resultat. Vi vill alltid arbeta tillsammans med våra kunder för att lösa eventuella problem och säkerställa att du är nöjd med ditt köp.

Kontakta oss gärna på info@bellavitella.se för alla dina frågor och funderingar.