Returvillkor
Leverans- och Returvillkor för BellaVitella
1. Leveransvillkor
Ordrar behandlas och skickas vanligtvis tre gånger i veckan. Leveranstiden varierar beroende på destination och fraktmetod, men ligger i genomsnitt mellan 3 och 6 dagar.
2. Ångerrätt och Returer
Kunder har rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar enligt svensk lagstiftning. Utöver detta erbjuder BellaVitella en förlängd returrätt på 60 dagar för oanvända produkter. För att initiera en retur, kontakta oss med informationen från din orderbekräftelse. Vår tjänst för returfrakt kostar 59 kr, och du får en returfraktsedel från oss. Efter att vi mottagit din retur och bekräftat produktens skick drar vi av denna kostnad från din återbetalning. Du kan även välja ett eget fraktsätt på egen bekostnad.
3. Reklamationer
Vid mottagandet av felaktiga eller skadade produkter, följ instruktionerna i din orderbekräftelse för att påbörja en reklamation. Detta gäller även ifall din vara slutar att fungera under garantiperioden.
På BellaVitella vill vi alltid ha nöjda kunder och vi tror starkt på våra produkter som genomgått noggranna tester.
Vår kundtjänst finns alltid tillgänglig för att hjälpa dig genom processen och säkerställa att du får bästa möjliga upplevelse med våra produkter.
Ifall något inte är som det ska vara med våra produkter följer vi självklart konsumentverkets riktlinjer samt svensk lagstiftning.
4. Returvillkor
Returnerade varor måste vara oanvända och i originalförpackning. Hårborstar ses som en hygienprodukt och får ej returneras ifall de är använda.
Du har 14 dagars ångerrätt enligt gällande lagstiftning. Du väljer om du vill använda vår returtjänst eller använda egen fraktlösning.
Vi förlänger denna tid till 60 dagars öppet köp, det gäller dock fortfarande att produkten är i nyskick och återförsäljningsbar för att vi ska godkänna en retur med full återbetalning.
5. Återbetalningar
När vi mottagit och inspekterat din retur kommer vi att meddela dig om din återbetalning är godkänd. Om godkänd, kommer återbetalningen att behandlas omedelbart. Observera att det kan ta några dagar för din bank eller kortföretag att bearbeta återbetalningen.
Vi på BellaVitella värnar om våra kunder och strävar alltid efter att lösa eventuella problem på bästa sätt. Din tillfredsställelse är vår högsta prioritet.